Doświadczenie
Doświadczenie zespołu w tworzeniu Dobrych Praktyk
Standaryzacja programów profilaktyki uzależnień dla Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii
Prace standaryzacyjne dla Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii (Min. Zdrowia), w których brali udział członkowie zespołu AKME Consulting: Krzysztof Pikor i Alina Zeprzałka, miały na celu:
- zwiększenie skuteczności podejmowanych przez organizację działań
- podniesienie jakości pracy organizacji
- usprawnienie pracy w organizacji.
Opracowana standaryzacja dotyczy:
- organizacji, które realizują programy z zakresu profilaktyki uzależnień i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu
- kadry realizującej działania
- kryteriów jakości programu
Ponadto, opracowane standardy mogą być użyteczne dla instytucji zlecających realizację zadań w drodze wyboru najlepszej oferty – ułatwiają ocenę oferty oraz weryfikację oferentów. Standaryzowanie jakości pracy jest zgodne z kierunkami wyznaczanymi przez Unię Europejską. Ułatwia ubieganie się o finansowanie działań z funduszy strukturalnych. Dostosowanie się do standardów jest procesem, dlatego podstawowym zadaniem dla każdej organizacji powinno stać się w pierwszej kolejności stosowanie kryteriów jakości programów. Inne: publikacja dot. ww. zakresu: